ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД
«Суд над вуглекислим газом»
Суддя: «Слухається справа по обвинуваченню вуглекислого газу СО2 в скоєнні злочину проти планети Земля і людей, які на ній проживають. Об-винувачувальний акт проголосить прокурор, з’ясує особу підсудного.
Прокурор: Ваша честь. Вуглекислий газ загрожує майбутньому плане-ти Земля та її мешканцям. На досудовому слідстві було встановлено, що вуглекислий газ не має кольору, в 1,5 рази важчий за повітря (густина СО2 1,98г/л), при 20°С в одному об’ємі води розчиняється 0,88 об’ємів СО2 . Він не підтримує дихання і горіння, має слабкуватий кислуватий запах і смак. Вуглекислий газ накопичується в атмосфері і забруднює її, а також ство –рює ,,парниковий ефект’’. Порушення рівноваги в атмосфері кисню і вуг-лекислого газу приводить до того, що шар вуглекислого газу вільно на Землю пропускає сонячне проміння, але сильно затримує теплове випро-мінювання Землі.
Результатом цього є порушення нормальної тепловіддачі Землі у косміч-ний простір, що призводить до потепління клімату на Землі. Наслідком цього є танення льодовиків, які на Землі займають 27 млн км2. Рівень води світового океану щорічно підвищується на 0,8 мм.
Почнеться танення вічної мерзлоти, що за собою веде заболочуваність ве-ликих територій суші, випадання рясних дощів. І прийде час, що наша пла-нета Земля стане дном Світового океану.
«Безбарвний газ
На ймення Вуглекислий,
Веде планету нашу
В катастрофічний стан.
Допоки все живе, квітує, плодоносить,
Я вимагаю, я кричу-
« Судіть його,
Врятуйте нашу Землю дорогу!»
Суддя: Запросіть по цій справі свідка пані Повітря-юриста
Свідок Повітря: Вуглекислий газ порушує права людини. Він знахо-диться у повітрі, що оточує нашу Землю, масою 2,2*1012т. Якщо його кон-центрація підвищується до 4% за об’ємом, то дихання людей утруднюєть-ся: дихальні шляхи подразнюються, появляється шум у вухах, головна біль. А якщо концентрація вуглекислого газу становить більше 10%, то може бути швидка втрата свідомості і навіть смерть.
Вуглекислий газ звинувачую у зазіханні на життя.
Суддя: Запросіть у цій справі свідка царя тварин Лева:
Свідок Лев: Ваша честь. Вуглекислий газ важчий за повітря. Тому в низьких місцях з поганою вентиляцією накопичується біля поверхні Землі у великих концентраціях. Тварини, попадаючи в такі місця, гинуть від нес-тачі кисню, просто задихаються. Такою є «Долина смерті» на острові Ява, знаменита «Собача печера» в Італії біля Неаполя.
Зібрались звірі на нараду,
Про що толкують там вони..
Як вберегти життя тварин
На всій земній планеті
Від ворога лихого
На ймення Вуглекислий газ.
Адвокат: У всьому цому не винен вуглекислий газ, а винна людина, яка своєю діяльністю підвищує вміст вуглекислого газу в повітрі.
А сам вуглекислий газ має величезне значення для всіх живих організ-мів Землі. Основна його роль в тому, що він бере участь у процесі фото-синтезу. З вуглекислого газу і води на світлі в зеленому листку синтезуєть-ся органічна речовина і виділяється кисень в атмосферу:
nCO2 + mH2О--------------Сn(H2О)m+2nO2
Вчені підрахували, що якби припинився процес фотосинтезу, то через 2 тис. років кисню на Землі не стало б; все живе загинуло б. Зелені рослини, здійснюючи процес фотосинтезу, практично очищують нашу атмосферу від надлишку вуглекислого газу і сьогодні його в атмосфері 0,03%. Своїм життям ми завдячуємо процесу фотосинтезу, а, значить ,і вуглекислому газу. Малі кількості вуглекислого газу не шкідливі для людського організ-му і навіть необхідні для збудження дихального центру нервової системи.
Пожежник: Вуглекислий газ при кімнатній температурі і підвищеному тиску переходить у рідкий стан. Ним наповнюють вогнегасники, якими зручно користуватись, оскільки потужний струмінь холодного газоподіб-ного вуглекислого газу ефективно тушить вогонь і не псує оточуючі предмети.
Пожежа тут,
Пожежа там
Несе нещастя й горе нам.
Ми всі благаємо в цей час:
«Врятуй нас, вуглекислий газ!»
Майстер холодильних установок:
Вуглекислий газ при температурі -78,5150С і атмосферному тиску, минаю-чи рідкий стан, перетворюється у білу снігоподібну масу, відому під наз-вою «сухий лід». Його використовують у холодильних установках,як холодоагент. Оскільки вуглекислий газ затримує розвиток мікроорганізмів,то він особливо цінний для зберігання і транспортування продуктів,які швидко псуються.Сухий лід використовується для випробування приладів, призначених для роботи «в царстві холоду»:Антрактиді,Арктиці,стратосфері.Вуглекислий газ приносить користь.Його судити не можна.
Метеоролог: За допомогою сухого льоду можна визвати «штучний дощ». З цією метою тонко подрібнений сухий лід розсіюють над хмарами. При цьому холодні частинки сухого льоду (t= -78,50С) сприяють тому, що дрібні крапельки водяної пари хмар кристалізуються і випадають у вигляді дощу чи снігу. Для того щоб на Землю випало 1000т дощової води, достат-ньо розсіяти лише 200грам «сухого льоду».Вуглекислий газ,розумно використаний людиною,завжди приносить користь.
Адвокат: Ваша честь!
Сьогодні судити слід не СО2,
Людину пора вже судити:
Вирубує ліс безпощадно вона,
По плану нічого не вміє робити:
безпланово паливо нищить вона-
уже в атмосфері чорна діра,
Відходи заводів кида в гідросферу,
Страшно брудною стає літосфера.
От і збирається газ на планеті,
От і заважає він жителям нашим
От і загрозою стає для планети.
11кл. Хімія
(академічний рівень)
Тема: Алкіни. Гомологічний ряд етину, загальна формула алкінів.
Структурна ізомерія, номенклатура алкінів. Хімічні властивості.
Мета: Ознайомити учнів зі складом, ізомерією, будовою, властивостями алкінів. Формувати вміння працювати з інформаційним матеріалом, узагальнювати, виділяти головне; розвивати навики дослідницької роботи, удосконалювати творчі здібності учнів. Виховувати культуру спілкування.
Обладнання: Таблиця: «Ацетиленові вуглеводи» «Етилен і його гомологи», «Насичений вуглеводні».
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань учнів.
1) Хімічний диктант: Написати формули речовин: С2 Н6, С3Н6, С5Н10, С6Н14, С4Н8, С10Н22, С12Н24. До яких класів вуглеводнів належать речовини, зображені даними формулами.
2) Самостійна робота учнів: Скласти рівняння реакцій, за допомогою яких можна здійснити такі перетворення:
Варіант І
CH4→CH3Cl→C2H6→Х→C2H4Cl2
Варіант ІІ
C2H6←C2H4→C2H5Cl→C4H10
↓
C2H4Br2
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
Оголошення теми, мети уроку.
Групова робота: учні класу формують чотири групи. Кожна група опрацьо-вує певне завдання, використовуючи підручники, додаткову літературу.
Завдання для груп:
Група І. Встановити існування в природі вуглеводнів з одним потрійним зв’язком.
Група ІІ. Встановити будову ацетилену та його гомологів.
Група ІІІ. Визначити, які види ізомерії характерні для алкінів і яка існує їх назва.
Група ІV. Встановити хімічні властивості алкінів.
Самостійна робота учнів з підручниками, додатковою літературою, таблицями, моделями молекул.
Вчитель: Ви працювали в групах як дослідники-науковці. Тому про наслідки своїх досліджень кожна група проінформує на засіданні вченої ради.
Засідання вченої ради
Голова: Засідання вченої ради вважаю розпочатим.
На засіданні вченої ради присутні журналісти телеканалу «1+1» Іванова
Сніжана і Єремейчук Людмила, наукові співробітники центральної
хімічної лабораторії, експертна група вчителів-хіміків та науковий
керівник хімічної лабораторії Солощук О.П.
Порядок денний.
- Розгляд заяви-скарги алкенів.
Повідомляю вчену раду, що на моє ім’я поступила заява-скарга від
алкенів такого змісту:
«Ми, алкени, глибоко схвильовані тим, що в періодичній пресі з’являються пові-домлення про те, що в природі існують вуглеводні, які називають себе алкінами і ще й вихваляються, що вони належать до ненасичених вуглеводнів. Просимо вчену раду встановити слідуюче: чи є в природі алкіни, яка їх будова, номенклатура, властивості. Ким вони для нас є: гомологами чи ізомерами, а можливо інопланетянами»
Прошу науковців внести ясність у дану проблему.
Керівник групи, яка досліджувала існування алкінів у природі
В процесі нашого дослідження ми встановили, що в природі є велика група нена-сичених вуглеводнів. Серед них- це знайомі нам алкени, а також інші групи вугле-воднів, молекули яких містять два подвійні зв’язки, потрійний зв’язок або декіль-ка подвійних і потрійних зв’язків.
Вуглеводні, молекули яких мають відкритий карбоновий ланцюг із потрійним зв’язком, називають алкінами. Загальна формула алкінів CnH2n-2. До алкінів на-лежать ацетилен С2Н2, а також речовини склад молекул яких C3H4, C4H6, C5H8 і т.д.
Для назви алкінів користуються системою IVPAC: назва алкінів утворюється замі-ною суфікса «ан» у назві відповідного алкана на суфікс «ин» (ін). За основу виби-рають найдовший карбоновий ланцюг, який містить потрійний зв’язок. Нумерація ланцюга починається з атома Карбону, до якого ближче потрійний зв’язок.
Ми встановили структурні формули алкенів, а саме:
Етин СН≡СН
Пропін СН≡С─СН3
Бутин СН≡С─СН2─СН3
Пентин СН≡С─СН2─СН2 -СН3 і т.д.
Виготовили кулестержневі і масштабні моделі етину, пропіну, бутину.
На підставі наших досліджень ми повідомляємо вчену раду, що в природі існують алкіни.
- по встановленню будови ацетилену-представника алкінів.
Молекула ацетилену має лінійну будову. Н-С≡С-Н. Це пояснюється тим, що в атомах Карбону проходить SP- гібридизація електронних орбіталей, внаслідок чого утворюється в кожного атома Карбону по дві SP- гібридні орбіталі, витягнуті в просторі під кутом 180°. Від перекриття S- орбіталі атомів Гідрогену з Sp- гібрид-ними орбіталями атомів Карбону, утворюється два ɓ- зв’язки С-Н, зв’язок С-С ут-ворюється від перекриття sp- гібридних орбіталей атомів Карбону. Отже, в моле-кулі ацетилену є три ɓ- зв’язки. На їх утворення кожний атом Карбону затратив по 2 електрони. Але у атомів Карбону ще є по два p- електрони. Від перекриття p- ор-біталей двох p-електронів одного атома Карбону з p-орбіталями двох p-електронів другого атома Карбону між ними виникає ще два π-зв’язки
Електронна формула
Керівник відділу лабораторії з питань ізомерії.
Шановний голово вченої ради!
Відділ лабораторії з питань ізомерії доводить до відома вченої ради слідуюче:
Для алкінів існують структурні ізомери, що різняться будовою карбонового ланцюга і положенням у ньому потрійного зв’язку. Етин і пропін ізомерів не мають. Існує 2 ізомери бутину:
СН≡С─СН2─СН3 і СН3─С≡С─СН3
Пентин має такі ізомери
│
СН3
Щоб дати назву ізомерам, потрібно відшукати найдовший карбоновий ланцюг (він обов’язково містить потрійний зв’язок), пронумерувати його (з того кінця, куди ближче розміщений потрійний зв’язок), назвати замісники, основний ланцюг і вказати положення потрійного зв’язку.
Наприклад:
1 2 3 4 5 6
СН3─С ≡ С─СН─СН2─СН3
│
СН3
4-метилгекс-2-ин.
Керівник відділу по дослідженню властивостей алкінів
Алкіни мають такі хімічні властивості:
- Повне окиснення:
-
- Алкіни окиснюються сильними окисниками до карбонових кислот
О
ОН
Етин С2Н2 окиснюється по-іншому:
- KMnO4→KOOC─COOK+8MnO2↓+2KOH+2H2O
- Реакції приєднання:
а) Водню
СН≡С─СН3+2Н2→СН3─СН2─СН3
б) Галогенів
СН≡С─СН3+2Сl2→CHCl2─CCl2─CH3
в) Гідроген галогенідів
- ≡C─CH3+HCl→CH2=CCl─CH3+HCl→CH3─CCl2─CH3
- Реакція заміщення
- ≡CH+Ag2O NH3(розчин) AgC≡CАg+Н2О
Керівник експертної групи:
Алкіни не є ізомерами і гомологами алкенів, оскільки мають іншу хімічну будову та склад молекул.
Голова вченої ради:
Підведемо підсумки засідання вченої ради.
Пропоную дати таку відповідь на заяву-алкенів:
«Вчена рада встановила, що алкіни існують у природі. Це ненасичені вуглеводні з відкритим карбоновим ланцюгом і одним потрійним зв’язком.
Алкіни не є гомологами і ізомерами алкенів, не є інопланетянами, а є їх добрими сусідами і становлять самостійну групу ненасичених вуглеводнів».
Чи є бажання в наукового керівника хімічної лабораторії висловити свою думку щодо роботи наукових співробітників.
- Працівники наукової хімічної лабораторії внесли свій вклад у розвиток науки хімії. Вони науково обгрунтували здобуті відомості про алкіни, підтвердили свої відкриття конкретними прикладами. Рекомендую в майбутньому стати хіміками дослідниками.
Голова: Дякую за співпрацю.
Слово надається присутнім журналістам
Журналісти: Рекламна пауза на каналі «1+1»
В зв’язку з тим, що останнім часом почастішали вибухи газу в житлових будинках, нагадую правила користування газом:
- Якщо в кімнаті чути запах газу- не можна запалювати сірники, включати світло і електроприлади. Кімнату провітрити і викликати аварійну газову службу за телефоном.
- Правильно запалюйте горілки газплити: спочатку запалений сірник піднесіть до горілки, а потім вмикайте газовий кран.
- Не залишайте газові горілки без нагляду.
- Слідкуйте за тим, щоб рідина, яку нагріваємо, не залила полум’я горілок.
- Слідкуйте, щоб газ горів спокійно синьо-фіолетовим полум’ям.
- Пам’ятайте, що в приміщенні, де горить газ, повинна бути вентиляція.
Засідання вченої ради вважаю закритим.
Вчитель: Узагальнює роботу учнів, доповнює поняття про різноманітність вуглеводнів у природі.
Завдання додому: Стор. 79-85 виконати вправу 91, 95, додатково виконати вправу 98.
-
Тема: Амфотерні оксиди і гідроксиди.
Мета: ознайомити учнів із особливостями властивостей амфотерних оксидів і гідроксидів, вивчити поняття амфотерності. Удосконалювати логічне мислення, пам'ять, уміння встановлювати причинно-наслідкові
зв’язки; розвивати творчі здібності.
Обладнання: оксид цинку, гідроксид цинку, хлорид на кислота, гідроксид натрію. Таблиця «Амфотерні оксиди і гідроксиди».
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Методи: словесна бесіда, розповідь з використанням демонстраційного досліду, «акваріум», «мікрофон».
Хід уроку
I. Мотивація навчальної діяльності. Сьогодні продовжимо вивчати складні неорганічні речовини, а саме «Амфотерні оксиди і гідроксиди». Що це за речовини, які їх властивості, що таке амфотерність? Ось перелік питань, які ми повинні засвоїти на уроці.
II. Щоб розв’язати ці проблеми, давайте поринемо у світ уявлень і разом, з ним опинимось у чудесному хімічному царстві «Складні речовини». Нагадаємо, що в цьому царстві є підцарство «Оксиди», «Кислоти», «Основи». Хто є жителями підцарства «Оксиди».
Учні. Речовини, молекули які складаються з двох елементів, один з яких є обов’язково Оксисен.
- Серед жителів царства «Складні речовини» відшукайте оксиди і назвіть їх.
К20, MgSO4, Н20, FeS, ВаО, HN03, N2O5, FeО.
- Хто є жителями підцарства «Кислот»?
Учні. Складні речовини, що утворені атомами Гідрогену і кислотними залишками. Гра «Аукціон» - учні класу об’єднуються у 2 групи. По І представнику на дошці пишуть формули кислот. На З стук молотка робота припиняється і визначається переможець.
|
4
- Хто є жителями підцарства «Основ»?
Учні. Складні речовини, що складаються з атомів металу і однієї або декількох груп ОН.
Робота в малих групах.
Скласти формулу гідроксидів, що відповідають слідуючим оксидам:
К20, FeO, CuO, BaO, ZnO.
Взаємоперевірка виконаного завдання в малих групах «Ігр.-2гр., Згр.-4гр.»
- І так, ми з Вами у під царстві «Основ». Але що це? Чому тут сульфатна кислота, що вона викрикує. Прислухаємось до II слів (вмикається магнітофон і учні прислуховуються):
Я кислота сульфатна Сильна, двохосновна,
На повітрі я димлю,
Вуглеводи спопеляю,
Я метали окисляю,
Гідроксиди поїдаю,
А з оксидами в бартер вступаю.
- Сульфатна кислота, очевидно, хоче, щоб ми написали рівняння реакцій, які вона згадує, а потім дасть можливість нам побувати на стадіоні «Царства складних речовин».
УЧНІ ВИКОНУЮТЬ ЗАВДАННЯ
- І так, ми на стадіоні, де відбудеться матч міні-футболу між командою «Основи» і командою «Кислоти».
Демонструю плакат із зображенням гравців команд/ чоловічки із формулами/
Арбітром погодився бути цинк гідроксид.
- Але чому гравці команди «Кислот» захвилювалися. Справа в тому, що вони протестують проти арбітра; вказуючи на родинні зв’язки його з «Основами». В чому вони побачили зв'язок Zn(OH)2 з основами?
УЧНІ ДАЮТЬ КОМЕНТУВАННЯ.
- Команда «Основ» таж протестує проти арбітра Zn(OH)2. тренери команд вирішують питання про арбітра і домовились, що ним буде вода. Чом же команди виступили
|
проти Zп(ОН)2 і погодились, щоб арбітром була вода. Що такого дивного криється в Zn(OH)2? Нам потрібно вивчити його характеристику, порівняти з основами і кислотами.
Так як склад гідроксиду цинку відповідає складу основ, то перевіримо, чи і він взаємодіє з кислотами.
ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ ДОСЛІД: до Zп(ОН)2 доллємо хлорид ну кислоту.
Учні роблять висновок про основні властивості гідроксиду цинку і доходять до думки, чому кислоти протестували гідроксид цинку як арбітра. А чи не взаємодіє гідроксид цинку з лугами?
ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ ДОСЛІД: до цинк гідроксиду доливаємо натрій гідроксид.
Учні спостерігають і роблять висновок, що реакція проходить, що гідроксид цинку виявляє кислотні властивості. Запис і коментування рівняння вчителем;
- Які ж властивості має гідроксид цинку: основні чи кислотні? Учні коментують: подвійні.
- Від чого це залежить?
Учні: від природи речовин, з якими вступає в реакцію.
Робота з підручником: стор. 118 читання поняття амфотерності.
Ось чому команди «Основ» і «Кислот» відмовили гідроксиду цинку бути арбітром манячу з міні-футболу: він має родинні зв’язки з обома класами складних речовин.
А як же буде поводити себе з лугами і кислотами оксид цинку, що відповідає гідроксиду цинку?
Робота з підручником: стор. 118/запис рівнянь реакцій в зошити.
Висновок: оксид цинку амфотерний.
Вказівка: крім цинку, амфотерні оксиди і гідроксиди утворює берилій, алюміній, хром.
«Броунівський рух» - учні отримують карточки з інформацією про оксиди і гідроксиди амфотерних елементів.
Ознайомлюються на протязі 2 хв. з інформацією про ці речовини.
|
Учні І ряду знайомлять з отриманою інформацією своїх товаришів, спілкуючись по двох.
Учні II ряду аналогічно обмінюються інформацією.
Робота з усім класом: який висновок можна зробити щодо властивостей цих речовин.
РОЗВ’ЗУВАННЯ ВПРАВ
Написати рівняння реакцій за схемою: Zп0→ZпС12→Zп(0Н)2
Задача. Яка кількість сульфатної кислоти витрачається на нейтралізацію 2 моль гідроксиду натрію? Розв’язок самостійний; правильний розв’язок через епідіаскоп проектується на дошку для самоперевірки.
№ 15-181. Два учні зливають розчин алюміній сульфату і натрій гідроксиду, користуючись однаковими розчинами, але зливають їх у різній послідовності.
Чому в одного учня утворюється осад, який не зникає, а в другого осад, який зникає вмить?
Демонстрація досліду.
Метод «Акваріум» - З учні обговорюють проблему і інформують клас. Чи погоджуєтесь ви з такою думкою своїх товаришів? ВИСТУПИ УЧНІВ
Сьогодні на уроці ми розв’язали багато проблем, що охарактеризували особливі властивості оксиду і гідроксиду цинку, оксиду алюмінію і гідроксиду алюмінію. Все це пояснюється їх амфотерністю.
Отже, амфотерність — це.......................
/продовжують учні/
Д/з §36 № 15-182
ІНДИВІДУАЛЬНЕ ЗАВДАННЯ. Сплав міді і алюмінію масою 2г обробили розчином лугу. Залишок розчинили в розбавленій нітратній кислоті, виділилось 0,7л газу. Які масові частки металів у сплавах?
|
« Уміння розв’язувати задачі - це мистецтво, що набувається практикою»
Д.Пойа.
Одного літнього погожого дня, гуляючи по парку, я ненароком зіштовхнулась з неймовірно гордою і загадковою принцесою. У мене виникло бажання ближче з нею познайомитись і подружитись. Але принцеса вела себе так, іцо до неї й годі було підійти. Та тут десь узялась пані Знайомство. Я підбігла до неї з проханням познайомити мене з принцесою. Вона й погодилась. Підійшли ми до принцеси, привітались. Пані Знайомство представила мене такими словами:
- Катерина - восьмикласниця.
На що принцеса відповіла з усмішкою:
- Задача.
Я згадала, що знайома з багатьма Задачами. Однак принцеса заперечливо похитала головою і відповіла:
- Та ти знайома з математичними Задачами, а я не яка-небудь Задача, а Хімічна.
Як же мені захотілось з нею стати подругами! Я й запропонувала їй свою дружбу. На що принцеса Задача відповіла:
- А розгадай мою умову. Тоді ми станемо подругами.
І стала я думати над умовою Задачі:
Задача: Суміш, що містить алюміній і сірку, кількості речовин яких відносяться як 4:1, нагріли без доступу кисню. Після завершення реакції твердий залишок помістили у надлишок хлоридної кислоти. Яка густина газової суміші, що утворилась?
Довго думала я і знайшла оригінальний розв’язок цієї Задачі. При наступній зустрічі з принцесою я так їй пояснила розв’язок її умови:
2А1 + 3S=A12S3(1)
Нехай у суміші є Змоль сірки, то алюмінію буде 12моль ( оскільки за умовою задачі їх кількості відносяться як 1:4).
Згідно (1) рівнянням реакції Змоль S провзаємодіє з 2моль А1 і утвориться Імоль А128з. Залишиться (І2-2) моль А1.
Твердий залишок - це Імоль AI2S3 і 10 моль А1. На нього подіяли хлоридною кислотою НС1:
2А1 + 6НС1 = 2АlC1з + ЗН2↑(2)
A12S3 + 6НС1 = 2А1С1з + 3H2S ↑(3)
Газова суміш, що утворилась - це водень Н2 і сірководень H2S.
За (2)рівнянням реакції
n(А1) = 1,5n(H2)
Тоді з 10моль А1 утвориться 15моль Н2.
За (3) рівнянням реакції
n(A12S3) = 3n(H2S) , отже, n(Н28)=Змоль Кількість газової суміші (Н2 і H2S)- разом утвориться 18моль.
|
Тоді v(газової суміші) = 22,4л 18моль = 403,2л.
m(газової суміші) =m(Н2) + m(Н28).
m(газової суміші) = 2•15+34•3=132г.
132г
Звідси р (газової суміші) = — =0,037г/л.
403,2л
Відповідь: 0,037г/л.
Задача була задоволена мною. З тих пір я дружу з Хімічними Задачами.
|
Хімічна казка: «Нічні дива в кабінеті хімії»
Після напруженого дня я прилягла відпочити. І тут якась невидима сила мене підхопила і на своїх крилах понесла прямісінько в школу. А в школі ні жодної живої душі, тільки чути якийсь гамір в кабінеті хімії. Думаю, оце чудеса. Тихенько відкриваю двері, а там повнісінький клас якихось живих створінь; грають, веселяться. Придивляюсь я і впізнаю трохи мені знайому тітоньку Нітратну кислоту. Підійшла до неї ближче і запитала, що тут діється. Вона,вся в чорному вбранні, гордовито повідомила, що її племінник Азот відзначає свій ювілей - 250 річчя з дня народження і запросив на бал всіх жителів царства «Хімічних елементів» та жителів із царства «Кислот, Основ, Солей». Глянула я на семиповерховий будинок, а в усіх квартирах відкриті вікна. Ось хто ці живі створіння! Придивилась і бачу: в правому кутку стоїть пан Фтор в світло-зеленому вбранні, а поряд Бром в темно-бурому жупані, а Йод в темно-синьому костюмі. Аж ось через весь зал пройшов Цезій в золотистому фраці. І заграла музика. Всі стали танцювати, сміятись, веселитись. Бром і Йод втомились і кинулися у воду охолодитися. Вийшли з води такі веселі. А Хлор і собі у воду. Ждуть його з води, а замість нього вийшла принцеса Хлоридна кислота з принцом Оксигеном, в цю ж мить Бром і Йод стали знебарвлюватися. Йод дуже розгнівався, температура у нього піднялася і тут на очах в усіх він перетворився у фіолетову пару. Фтор не витримав цього і кинувся до води, звинувачуючи її у всьому. Що далі було б..? Але пролунав дзвінок і всі жителі семиповерхового будинку пурхнули у свої квартири, а солі, кислоти, основи повернулись у свій сусідній будинок. Отакі дива творяться вночі у кабінеті хімії.
|
|