Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Мої статті

ЦІКАВІ УРОКИ ХІМІЇ(сОЛОЩУК о.п.)

ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД

«Суд над вуглекислим газом»

Суддя: «Слухається справа по обвинуваченню вуглекислого газу СО2 в скоєнні злочину проти планети Земля і людей, які на ній проживають. Об-винувачувальний акт проголосить прокурор, з’ясує  особу підсудного.

Прокурор: Ваша честь. Вуглекислий газ загрожує майбутньому плане-ти Земля та її мешканцям. На досудовому слідстві було встановлено, що вуглекислий газ не має кольору, в 1,5 рази важчий за повітря (густина СО2 1,98г/л), при 20°С в одному об’ємі води розчиняється 0,88 об’ємів СО2 . Він не підтримує дихання і горіння, має слабкуватий кислуватий запах і смак. Вуглекислий газ накопичується в атмосфері і забруднює її, а також ство –рює  ,,парниковий ефект’’. Порушення рівноваги в атмосфері кисню і вуг-лекислого газу приводить до того, що шар вуглекислого газу вільно на Землю пропускає сонячне проміння, але сильно затримує теплове випро-мінювання Землі.

Результатом цього є порушення нормальної тепловіддачі Землі у косміч-ний простір, що призводить до потепління клімату на Землі. Наслідком цього є танення  льодовиків, які на Землі займають 27 млн км2. Рівень води світового океану щорічно підвищується на 0,8 мм.

Почнеться танення вічної мерзлоти, що за собою веде заболочуваність ве-ликих територій суші, випадання рясних дощів. І прийде час, що наша пла-нета Земля стане дном Світового океану.

 

«Безбарвний газ         

На ймення Вуглекислий,

Веде планету нашу     

В катастрофічний стан.

                   Допоки все живе, квітує,  плодоносить,

Я вимагаю, я кричу-

« Судіть його,

                                               Врятуйте нашу Землю дорогу!»

 

Суддя: Запросіть по цій справі свідка пані Повітря-юриста

 

Свідок Повітря: Вуглекислий газ  порушує права людини. Він знахо-диться у повітрі, що оточує нашу Землю, масою 2,2*1012т. Якщо його кон-центрація підвищується до 4% за об’ємом, то дихання людей утруднюєть-ся: дихальні шляхи подразнюються, появляється шум у вухах, головна біль. А якщо концентрація вуглекислого газу становить більше 10%, то може бути швидка втрата свідомості і навіть смерть.

Вуглекислий газ звинувачую у зазіханні на життя.

 

Суддя: Запросіть у цій справі свідка царя тварин Лева:

 

Свідок Лев: Ваша честь. Вуглекислий газ важчий за повітря. Тому в низьких місцях з поганою вентиляцією накопичується біля поверхні Землі у великих концентраціях. Тварини, попадаючи в такі місця, гинуть від нес-тачі кисню, просто задихаються. Такою є «Долина смерті» на острові Ява, знаменита «Собача печера» в Італії біля Неаполя.    

Зібрались звірі на нараду,

Про що толкують там вони..

Як вберегти життя тварин

На всій земній планеті

Від ворога лихого

На ймення Вуглекислий газ.

Адвокат: У всьому цому не винен вуглекислий газ, а винна людина, яка своєю діяльністю підвищує вміст вуглекислого газу в повітрі.

      А сам вуглекислий газ має величезне значення для всіх живих організ-мів Землі. Основна його роль в тому, що він бере участь у процесі фото-синтезу. З вуглекислого газу і води на світлі в зеленому листку синтезуєть-ся органічна речовина і виділяється кисень в атмосферу:

nCO2 + mH2О--------------Сn(H2О)m+2nO2

Вчені підрахували, що якби припинився процес фотосинтезу, то через 2 тис. років кисню на Землі не стало б; все живе загинуло б. Зелені рослини, здійснюючи процес фотосинтезу, практично очищують нашу атмосферу від надлишку вуглекислого газу і сьогодні його в атмосфері 0,03%. Своїм життям ми завдячуємо процесу фотосинтезу, а, значить ,і вуглекислому газу. Малі кількості вуглекислого газу не шкідливі для людського організ-му і навіть необхідні для збудження дихального центру нервової системи.

 

Пожежник: Вуглекислий газ при кімнатній температурі і підвищеному тиску переходить у рідкий стан. Ним наповнюють вогнегасники, якими зручно користуватись, оскільки потужний струмінь холодного газоподіб-ного вуглекислого газу ефективно тушить вогонь і не псує оточуючі предмети.

Пожежа тут,

Пожежа там

Несе нещастя й горе нам.

Ми всі благаємо в цей час:

«Врятуй нас, вуглекислий газ!»

 

Майстер холодильних установок:

Вуглекислий газ при температурі -78,5150С і атмосферному тиску, минаю-чи рідкий стан, перетворюється у білу снігоподібну масу, відому під  наз-вою  «сухий лід». Його використовують у холодильних установках,як холодоагент. Оскільки вуглекислий газ затримує розвиток мікроорганізмів,то він особливо цінний для зберігання і транспортування продуктів,які швидко псуються.Сухий лід використовується для випробування приладів, призначених для роботи «в царстві холоду»:Антрактиді,Арктиці,стратосфері.Вуглекислий газ приносить користь.Його  судити  не можна.

 

Метеоролог: За допомогою сухого льоду можна визвати «штучний дощ». З цією метою тонко подрібнений сухий лід розсіюють над хмарами. При цьому холодні частинки сухого льоду (t= -78,50С) сприяють тому, що дрібні крапельки водяної пари хмар кристалізуються і випадають у вигляді дощу чи снігу. Для того щоб на Землю випало 1000т дощової води, достат-ньо розсіяти лише 200грам «сухого льоду».Вуглекислий газ,розумно використаний людиною,завжди приносить користь.

 

 

Адвокат: Ваша честь!

Сьогодні судити слід не СО2,

Людину пора вже судити:

Вирубує ліс безпощадно вона,

По плану нічого не вміє робити:

безпланово паливо нищить вона-

уже в атмосфері чорна діра,

Відходи заводів кида в гідросферу,

Страшно брудною стає літосфера.

От і збирається газ на планеті,

От і заважає він жителям нашим

От і загрозою стає для планети.

 

 

 

 

 

11кл. Хімія

(академічний рівень)

Тема: Алкіни. Гомологічний ряд етину, загальна формула алкінів.

Структурна ізомерія, номенклатура алкінів. Хімічні властивості.

 

Мета: Ознайомити учнів зі складом, ізомерією, будовою, властивостями алкінів. Формувати вміння працювати з інформаційним матеріалом, узагальнювати, виділяти головне; розвивати навики дослідницької роботи, удосконалювати творчі здібності учнів. Виховувати культуру спілкування.

 

Обладнання: Таблиця: «Ацетиленові вуглеводи» «Етилен і його гомологи», «Насичений вуглеводні».

 

Тип уроку:     урок вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку

 

І. Актуалізація опорних знань учнів.

1) Хімічний диктант: Написати формули  речовин: С2 Н6, С3Н6, С5Н10, С6Н14, С4Н8, С10Н22, С12Н24. До яких класів вуглеводнів належать речовини, зображені даними формулами.

2) Самостійна робота учнів: Скласти рівняння реакцій, за допомогою яких можна здійснити такі перетворення:

Варіант І

              CH4→CH3Cl→C2H6→Х→C2H4Cl2

Варіант ІІ

               C2H6←C2H4→C2H5Cl→C4H10

                                               ↓

                       C2H4Br2

 

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

    Оголошення теми, мети уроку.

              Групова робота: учні класу формують чотири групи. Кожна група опрацьо-вує певне завдання, використовуючи підручники, додаткову літературу.

 

Завдання для груп:

Група І. Встановити існування в природі вуглеводнів з одним потрійним зв’язком.

Група ІІ. Встановити будову ацетилену та його гомологів.

Група ІІІ. Визначити, які види ізомерії характерні для алкінів і яка існує їх назва.

Група ІV. Встановити хімічні властивості алкінів.

Самостійна робота учнів з підручниками, додатковою літературою, таблицями, моделями молекул.

 

 

Вчитель: Ви працювали в групах як дослідники-науковці. Тому про наслідки        своїх досліджень кожна група проінформує на засіданні вченої ради.

 

Засідання вченої ради

Голова: Засідання вченої ради вважаю розпочатим.

                На засіданні вченої ради присутні журналісти телеканалу «1+1» Іванова

                 Сніжана і Єремейчук Людмила, наукові співробітники центральної

                 хімічної лабораторії, експертна група вчителів-хіміків та науковий

                 керівник хімічної лабораторії Солощук О.П.

 

Порядок денний.

  1. Розгляд заяви-скарги алкенів.

Повідомляю вчену раду, що на  моє ім’я поступила заява-скарга від

алкенів такого змісту:

 

  •  

   «Ми, алкени, глибоко схвильовані тим, що в періодичній пресі з’являються пові-домлення про те, що в природі існують вуглеводні, які називають себе алкінами і ще й вихваляються, що вони належать до ненасичених вуглеводнів. Просимо вчену раду встановити слідуюче: чи є в природі алкіни, яка їх будова, номенклатура, властивості. Ким вони для нас є: гомологами чи ізомерами, а можливо інопланетянами»

    Прошу науковців внести ясність у дану  проблему.

   

    Керівник групи, яка досліджувала існування алкінів у природі

В процесі нашого дослідження ми встановили, що в природі є велика група нена-сичених вуглеводнів. Серед них- це знайомі нам алкени, а також інші групи вугле-воднів, молекули яких містять два подвійні зв’язки, потрійний зв’язок або декіль-ка подвійних і потрійних зв’язків.

    Вуглеводні, молекули яких мають відкритий карбоновий ланцюг із потрійним зв’язком, називають алкінами. Загальна формула алкінів CnH2n-2. До алкінів на-лежать ацетилен С2Н2, а також речовини склад молекул яких C3H4, C4H6, C5H8 і т.д.

Для назви алкінів користуються системою  IVPAC: назва алкінів утворюється замі-ною суфікса «ан» у назві відповідного алкана на суфікс «ин» (ін). За основу виби-рають найдовший карбоновий ланцюг, який містить потрійний зв’язок. Нумерація ланцюга починається  з атома Карбону, до якого ближче потрійний зв’язок.

     Ми встановили структурні формули алкенів, а саме:

 

 

Етин           СН≡СН

Пропін       СН≡С─СН3

Бутин         СН≡С─СН2─СН3

Пентин       СН≡С─СН2─СН2 -СН3  і т.д.

Виготовили кулестержневі і масштабні моделі етину, пропіну, бутину.

На підставі наших досліджень ми повідомляємо вчену раду, що в природі існують алкіни.

    

  •     по встановленню будови ацетилену-представника алкінів.

        Молекула ацетилену має лінійну будову. Н-С≡С-Н. Це пояснюється тим, що в атомах Карбону проходить SP- гібридизація електронних орбіталей, внаслідок чого утворюється в кожного атома Карбону по дві SP- гібридні орбіталі, витягнуті в просторі під кутом 180°. Від перекриття S- орбіталі атомів Гідрогену з Sp- гібрид-ними орбіталями атомів Карбону, утворюється два ɓ- зв’язки С-Н, зв’язок С-С ут-ворюється від перекриття sp- гібридних орбіталей атомів Карбону. Отже, в моле-кулі ацетилену є три ɓ- зв’язки. На їх утворення кожний атом Карбону затратив по 2 електрони. Але у атомів Карбону ще є по два p- електрони. Від перекриття p- ор-біталей двох p-електронів одного атома Карбону з p-орбіталями двох p-електронів другого атома Карбону між ними  виникає ще два π-зв’язки

 

  •  

 

Електронна формула

 

  •  

 

Керівник відділу лабораторії  з питань ізомерії.

         Шановний голово вченої ради!

Відділ лабораторії з питань ізомерії доводить до відома вченої ради слідуюче:

         Для алкінів існують структурні ізомери, що різняться будовою карбонового ланцюга і положенням у ньому потрійного зв’язку. Етин і пропін ізомерів не мають. Існує 2 ізомери бутину:

 

         СН≡С─СН2─СН3    і     СН3─С≡С─СН3

Пентин має такі ізомери

  • 2─СН3                                      пент-1-ин
  •  
  •  

               │

              СН3

Щоб дати назву ізомерам, потрібно відшукати найдовший карбоновий ланцюг (він обов’язково містить потрійний зв’язок), пронумерувати його (з того кінця, куди ближче розміщений потрійний зв’язок), назвати замісники, основний ланцюг і вказати положення потрійного зв’язку.

    Наприклад:

                       1      2    3     4      5        6

                      СН3─С ≡ С─СН─СН2─СН3

                                               │

                                              СН3

                        4-метилгекс-2-ин.

Керівник відділу по дослідженню властивостей алкінів 

   Алкіни мають такі хімічні властивості:

 

 

  1. Повне окиснення:
  2.  

 

  1. Алкіни окиснюються сильними окисниками до карбонових кислот

                                                        О

  • Н2О 2СН3С

                                                  ОН

Етин С2Н2 окиснюється по-іншому:

 

  1. KMnO4→KOOC─COOK+8MnO2↓+2KOH+2H2O

 

  1. Реакції приєднання:

а) Водню

    СН≡С─СН3+2Н2→СН3─СН2─СН3

б) Галогенів

    СН≡С─СН3+2Сl2→CHCl2─CCl2─CH3

в) Гідроген галогенідів

  1.     ≡C─CH3+HCl→CH2=CCl─CH3+HCl→CH3─CCl2─CH3

 

  1. Реакція заміщення
  2.     ≡CH+Ag2O NH3(розчин) AgC≡CАg+Н2О

 

Керівник експертної групи: 

   

Алкіни не є  ізомерами і гомологами алкенів, оскільки мають іншу хімічну будову та склад молекул.

 

Голова вченої ради:

Підведемо підсумки засідання вченої ради.

Пропоную дати таку відповідь на заяву-алкенів:

   «Вчена рада встановила, що алкіни існують у природі. Це ненасичені вуглеводні з відкритим карбоновим ланцюгом і одним потрійним зв’язком.

    Алкіни не є гомологами і ізомерами алкенів, не є інопланетянами, а є їх добрими сусідами і становлять самостійну групу ненасичених вуглеводнів».

 

   Чи є бажання в наукового керівника хімічної лабораторії висловити свою думку щодо роботи наукових співробітників.

 

  • Працівники наукової хімічної лабораторії внесли свій вклад у розвиток науки хімії. Вони науково обгрунтували здобуті відомості про алкіни, підтвердили свої відкриття конкретними прикладами. Рекомендую в майбутньому стати хіміками дослідниками.

 

 

Голова: Дякую за співпрацю.

                 

 

Слово надається присутнім журналістам

 

Журналісти:  Рекламна пауза на каналі «1+1»

 

         В зв’язку з тим, що останнім часом почастішали вибухи газу в житлових будинках, нагадую правила користування газом:

  1. Якщо в кімнаті чути запах газу- не можна запалювати сірники, включати світло і електроприлади. Кімнату провітрити і викликати аварійну газову службу за телефоном.
  2. Правильно запалюйте горілки газплити: спочатку запалений сірник піднесіть до горілки, а потім вмикайте газовий кран.
  3. Не залишайте газові горілки без нагляду.
  4. Слідкуйте за тим, щоб рідина, яку нагріваємо, не залила полум’я горілок.
  5. Слідкуйте, щоб газ горів спокійно синьо-фіолетовим полум’ям.
  6. Пам’ятайте, що в приміщенні, де горить газ, повинна бути вентиляція.

Засідання вченої ради вважаю закритим.

Вчитель: Узагальнює роботу учнів, доповнює поняття про різноманітність вуглеводнів у природі.

Завдання додому: Стор. 79-85 виконати вправу 91, 95, додатково виконати вправу 98.

 

 

 

  • Урок-гра  8 клас

     
     

    Тема: Амфотерні оксиди і гідроксиди.

    Мета: ознайомити учнів із особливостями властивостей амфотерних оксидів і гідроксидів, вивчити поняття амфотерності. Удосконалювати логічне мислення, пам'ять, уміння встановлювати причинно-наслідкові

    зв’язки; розвивати творчі здібності.

    Обладнання: оксид цинку, гідроксид цинку, хлорид на кислота, гідроксид натрію. Таблиця «Амфотерні оксиди і гідроксиди».

    Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

    Методи: словесна бесіда, розповідь з використанням демонстраційного досліду, «акваріум», «мікрофон».

    Хід уроку

    I.     Мотивація навчальної діяльності. Сьогодні продовжимо вивчати складні неорганічні речовини, а саме «Амфотерні оксиди і гідроксиди». Що це за речовини, які їх властивості, що таке амфотерність? Ось перелік питань, які ми повинні засвоїти на уроці.

    II.      Щоб розв’язати ці проблеми, давайте поринемо у світ уявлень і разом, з ним опинимось у чудесному хімічному царстві «Складні речовини». Нагадаємо, що в цьому царстві є підцарство «Оксиди», «Кислоти», «Основи». Хто є жителями підцарства «Оксиди».

    Учні. Речовини, молекули які складаються з двох елементів, один з яких є обов’язково Оксисен.

    -     Серед жителів царства «Складні речовини» відшукайте оксиди і назвіть їх.

    К20, MgSO4, Н20, FeS, ВаО, HN03, N2O5, FeО.

    -     Хто є жителями підцарства «Кислот»?

    Учні. Складні речовини, що утворені атомами Гідрогену і кислотними залишками. Гра «Аукціон» - учні класу об’єднуються у 2 групи. По І представнику на дошці пишуть формули кислот. На З стук молотка робота припиняється і визначається переможець.

     
     

    4

     

    -        Хто є жителями підцарства «Основ»?

    Учні. Складні речовини, що складаються з атомів металу і однієї або декількох груп ОН.

    Робота в малих групах.

    Скласти формулу гідроксидів, що відповідають слідуючим оксидам:

    К20, FeO, CuO, BaO, ZnO.

    Взаємоперевірка виконаного завдання в малих групах «Ігр.-2гр., Згр.-4гр.»

    -         І так, ми з Вами у під царстві «Основ». Але що це? Чому тут сульфатна кислота, що вона викрикує. Прислухаємось до II слів (вмикається магнітофон і учні прислуховуються):

    Я кислота сульфатна Сильна, двохосновна,

    На повітрі я димлю,

    Вуглеводи спопеляю,

    Я метали окисляю,

    Гідроксиди поїдаю,

    А з оксидами в бартер вступаю.

    - Сульфатна кислота, очевидно, хоче, щоб ми написали рівняння реакцій, які вона згадує, а потім дасть можливість нам побувати на стадіоні «Царства складних речовин».

    УЧНІ ВИКОНУЮТЬ ЗАВДАННЯ

    -        І так, ми на стадіоні, де відбудеться матч міні-футболу між командою «Основи» і командою «Кислоти».

    Демонструю плакат із зображенням гравців команд/ чоловічки із формулами/

    Арбітром погодився бути цинк гідроксид.

    -        Але чому гравці команди «Кислот» захвилювалися. Справа в тому, що вони протестують проти арбітра; вказуючи на родинні зв’язки його з «Основами». В чому вони побачили зв'язок Zn(OH)2 з основами?

    УЧНІ ДАЮТЬ КОМЕНТУВАННЯ.

    -         Команда «Основ» таж протестує проти арбітра Zn(OH)2. тренери команд вирішують питання про арбітра і домовились, що ним буде вода. Чом же команди виступили

     
     

    2

     
     

    проти Zп(ОН)2 і погодились, щоб арбітром була вода. Що такого дивного криється в Zn(OH)2? Нам потрібно вивчити його характеристику, порівняти з основами і кислотами.

    Так як склад гідроксиду цинку відповідає складу основ, то перевіримо, чи і він взаємодіє з кислотами.

    ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ ДОСЛІД: до Zп(ОН)2 доллємо хлорид ну кислоту.

    Учні роблять висновок про основні властивості гідроксиду цинку і доходять до думки, чому кислоти протестували гідроксид цинку як арбітра. А чи не взаємодіє гідроксид цинку з лугами?

    ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ ДОСЛІД: до цинк гідроксиду доливаємо натрій гідроксид.

    Учні спостерігають і роблять висновок, що реакція проходить, що гідроксид цинку виявляє кислотні властивості. Запис і коментування рівняння вчителем;

    -        Які ж властивості має гідроксид цинку: основні чи кислотні? Учні коментують: подвійні.

    -         Від чого це залежить?

    Учні: від природи речовин, з якими вступає в реакцію.

    Робота з підручником: стор. 118 читання поняття амфотерності.

    Ось чому команди «Основ» і «Кислот» відмовили гідроксиду цинку бути арбітром манячу з міні-футболу: він має родинні зв’язки з обома класами складних речовин.

    А як же буде поводити себе з лугами і кислотами оксид цинку, що відповідає гідроксиду цинку?

    Робота з підручником: стор. 118/запис рівнянь реакцій в зошити.

    Висновок: оксид цинку амфотерний.

    Вказівка: крім цинку, амфотерні оксиди і гідроксиди утворює берилій, алюміній, хром.

    «Броунівський рух» - учні отримують карточки з інформацією про оксиди і гідроксиди амфотерних елементів.

    Ознайомлюються на протязі 2 хв. з інформацією про ці речовини.

     
     

    Учні І ряду знайомлять з отриманою інформацією своїх товаришів, спілкуючись по двох.

    Учні II ряду аналогічно обмінюються інформацією.

    Робота з усім класом: який висновок можна зробити щодо властивостей цих речовин.

    РОЗВ’ЗУВАННЯ ВПРАВ

    Написати рівняння реакцій за схемою: Zп0→ZпС12→Zп(0Н)2

    Задача. Яка кількість сульфатної кислоти витрачається на нейтралізацію 2 моль гідроксиду натрію? Розв’язок самостійний; правильний розв’язок через епідіаскоп проектується на дошку для самоперевірки.

    № 15-181. Два учні зливають розчин алюміній сульфату і натрій гідроксиду, користуючись однаковими розчинами, але зливають їх у різній послідовності.

    Чому в одного учня утворюється осад, який не зникає, а в другого осад, який зникає вмить?

    Демонстрація досліду.

    Метод «Акваріум» - З учні обговорюють проблему і інформують клас. Чи погоджуєтесь ви з такою думкою своїх товаришів? ВИСТУПИ УЧНІВ

    Сьогодні на уроці ми розв’язали багато проблем, що охарактеризували особливі властивості оксиду і гідроксиду цинку, оксиду алюмінію і гідроксиду алюмінію. Все це пояснюється їх амфотерністю.

    Отже, амфотерність — це.......................

    /продовжують учні/

    Д/з §36 № 15-182

    ІНДИВІДУАЛЬНЕ ЗАВДАННЯ. Сплав міді і алюмінію масою 2г обробили розчином лугу. Залишок розчинили в розбавленій нітратній кислоті, виділилось 0,7л газу. Які масові частки металів у сплавах?

     
     

    4

    « Уміння розв’язувати задачі - це мистецтво, що набувається практикою»

    Д.Пойа.

    Одного літнього погожого дня, гуляючи по парку, я ненароком зіштовхнулась з неймовірно гордою і загадковою принцесою. У мене виникло бажання ближче з нею познайомитись і подружитись. Але принцеса вела себе так, іцо до неї й годі було підійти. Та тут десь узялась пані Знайомство. Я підбігла до неї з проханням познайомити мене з принцесою. Вона й погодилась. Підійшли ми до принцеси, привітались. Пані Знайомство представила мене такими словами:

    -         Катерина - восьмикласниця.

    На що принцеса відповіла з усмішкою:

    -         Задача.

    Я згадала, що знайома з багатьма Задачами. Однак принцеса заперечливо похитала головою і відповіла:

    -       Та ти знайома з математичними Задачами, а я не яка-небудь Задача, а Хімічна.

    Як же мені захотілось з нею стати подругами! Я й запропонувала їй свою дружбу. На що принцеса Задача відповіла:

    -         А розгадай мою умову. Тоді ми станемо подругами.

    І стала я думати над умовою Задачі:

    Задача: Суміш, що містить алюміній і сірку, кількості речовин яких відносяться як 4:1, нагріли без доступу кисню. Після завершення реакції твердий залишок помістили у надлишок хлоридної кислоти. Яка густина газової суміші, що утворилась?

    Довго думала я і знайшла оригінальний розв’язок цієї Задачі. При наступній зустрічі з принцесою я так їй пояснила розв’язок її умови:

    2А1 + 3S=A12S3(1)

    Нехай у суміші є Змоль сірки, то алюмінію буде 12моль ( оскільки за умовою задачі їх кількості відносяться як 1:4).

    Згідно (1) рівнянням реакції Змоль S провзаємодіє з 2моль А1 і утвориться Імоль А128з. Залишиться (І2-2) моль А1.

    Твердий залишок - це Імоль AI2S3 і 10 моль А1. На нього подіяли хлоридною кислотою НС1:

    2А1 + 6НС1 = 2АlC1з + ЗН2↑(2)

    A12S3 + 6НС1 = 2А1С1з + 3H2S ↑(3)

    Газова суміш, що утворилась - це водень Н2 і сірководень H2S.

    За (2)рівнянням реакції

    n(А1) = 1,5n(H2)

    Тоді з 10моль А1 утвориться  15моль Н2.

    За (3) рівнянням реакції

    n(A12S3) = 3n(H2S) , отже, n(Н28)=Змоль Кількість газової суміші (Н2 і H2S)- разом утвориться 18моль.

     
     

    Тоді v(газової суміші) = 22,4л 18моль = 403,2л.

    m(газової суміші) =m(Н2) + m(Н28).

    m(газової суміші) = 2•15+34•3=132г.

    132г

    Звідси р (газової суміші) =       —     =0,037г/л.

      403,2л

    Відповідь: 0,037г/л.

    Задача була задоволена мною. З тих пір я дружу з Хімічними Задачами.

     
     

    Додаток

     
     

    Хімічна казка: «Нічні дива в кабінеті хімії»

    Після напруженого дня я прилягла відпочити. І тут якась невидима сила мене підхопила і на своїх крилах понесла прямісінько в школу. А в школі ні жодної живої душі, тільки чути якийсь гамір в кабінеті хімії. Думаю, оце чудеса. Тихенько відкриваю двері, а там повнісінький клас якихось живих створінь; грають, веселяться. Придивляюсь я і впізнаю трохи мені знайому тітоньку Нітратну кислоту. Підійшла до неї ближче і запитала, що тут діється. Вона,вся в чорному вбранні, гордовито повідомила, що її племінник Азот відзначає свій ювілей - 250 річчя з дня народження і запросив на бал всіх жителів царства «Хімічних елементів» та жителів із царства «Кислот, Основ, Солей». Глянула я на семиповерховий будинок, а в усіх квартирах відкриті вікна. Ось хто ці живі створіння! Придивилась і бачу: в правому кутку стоїть пан Фтор в світло-зеленому вбранні, а поряд Бром в темно-бурому жупані, а Йод в темно-синьому костюмі. Аж ось через весь зал пройшов Цезій в золотистому фраці. І заграла музика. Всі стали танцювати, сміятись, веселитись. Бром і Йод втомились і кинулися у воду охолодитися. Вийшли з води такі веселі. А Хлор і собі у воду. Ждуть його з води, а замість нього вийшла принцеса Хлоридна кислота з принцом Оксигеном, в цю ж мить Бром і Йод стали знебарвлюватися. Йод дуже розгнівався, температура у нього піднялася і тут на очах в усіх він перетворився у фіолетову пару. Фтор не витримав цього і кинувся до води, звинувачуючи її у всьому. Що далі було б..? Але пролунав дзвінок і всі жителі семиповерхового будинку пурхнули у свої квартири, а солі, кислоти, основи повернулись у свій сусідній будинок. Отакі дива творяться вночі у кабінеті хімії.

     
     

     

     

Категорія: Мої статті | Додав: School (24.02.2015)
Переглядів: 337 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: